Review: Storm Front by Jim Butcher

Review Banner goed

Titel: Storm Front
Auteur: Jim Butcher
Pagina’s: 307
Taal: Engels

Het verhaal:

Meet Harry Dresden, Chicago’s first (and only) Wizard P.I. Turns out that ‘everyday’ world is full of strange and magical things – and most of them don’t play well with humans. That’s where Harry comes in.

Harry is the best at what he does – and not just because he’s the only one who does it. So whenever the Chicago P.D. has a case that transcends mortal capabilities, they look to him for answers. But business isn’t just slow, it stinks.

So when the police bring him in to consult on a grisly double murder committed with black magic, Harry’s seeing dollar signs. But where there’s black magic, there’s a black mage behind it. And now that mage knows Harry’s name. And that’s when things start to get . . . interesting.

Mijn review:

Ik ben dit boek gaan lezen op aanraden van een vriendin op Facebook. Zij was er heel enthousiast over dus ik dacht ik ga het eens proberen. Naar ongeduldig gewacht te hebben op de postbode tot hij het boek kwam brengen ben ik er meteen in begonnen. Ik vond het een leuk boek maar ik merkte wel dat je veel informatie uit de wereld van de hoofdpersonage mist. Vaak linkt hij er wel even naar maar hij legt het niet uit. Dit maakte dat ik me soms niet kon vinden in hoe hij handelde, wat het weer moeilijker maakte om het boek te volgen.

Uiteindelijk werd het verhaal wel heel spannend en dat zorgde ervoor dat dit boek toch een echte pageturner werd. Het hoofdpersonage was leuk om te volgen, ik heb de laatste tijd een hoop boeken gelezen waar de hoofdpersonage een vrouw was en nu was het voor de verandering een man. De schrijver heeft wel de tijd genomen om zijn hoofdkarakter goed te doorgronden in dit boek. Ik had wel het gevoel dat ik wist over wie ik las en hoe zijn leven er uit zag. Ook de beeldende omschrijvingen van de verschillende locaties en wezens vond ik erg goed. Deze details maken dat een verhaal tot leven komt buiten het boek. Ik vond het een spannend boek en ik zal zeker ook de rest van de boeken in deze serie gaan lezen.

Geef een reactie

