Review: Half zwart door Sally Green

Titel: Half Zwart
Auteur: Sally Green
Pagina’s: 319

Het verhaal

Niemand wil hem, iedereen jaagt op hem…

De vijftienjarige Nathan groeit op in het moderne Engeland, waar witte en zwarte heksen naast gewone mensen leven. De witte heksen zijn goed, de zwarte heksen slecht, zo leert hij van jongs af aan. Zelf stamt hij af van beide: zijn vader is de meest gevreesde zwarte heks en berucht om zijn duistere magie; zijn moeder, een witte heks, is dood. De witte heksen zijn bang voor Nathan en sluiten hem op tot zijn zestiende verjaardag. Dat is het moment waarop zijn vader hem drie inwijdingsgeschenken moet geven, anders zal Nathan sterven. Maar hoe kan Nathan zijn vader vinden als iedereen hem in de gaten houdt en hij niemand kan vertrouwen, zelfs zijn eigen familie en het meisje op wie hij verliefd is niet? Maar Nathan heeft weinig keus en zal moeten terugvechten om zijn leven te redden. De jacht is geopend…

Ik had al wat reviews van dit boek gelezen en er ook al wat meer over gehoord voor ik besloot het boek zelf te lezen. de mysterieuze posts op twitter en de goede reviews maakte me nieuwsgierig.

Ik vond het best lastig om echt in dit boek te komen, je leest het boek vanuit één personage. Maar er zijn gedeeltes in het boek waarin jij als lezer eigenlijk de personage bent. Dat maakt het soms wat lastig om een band met hem te krijgen. Maar vanaf het moment dat ik door had hoe ik dit boek moest lezen vond ik het een goed verhaal.

Het is niet iets wat ik al veel vaker heb gelezen, en de schrijfster geeft je een kijkje in het leven van de heksen. Ze leven gewoon onder ons maar houden er eigen regels en wetten op na. Dat maakt het verhaal zo spannend en geeft je het gevoel dat je pas kunt rusten als je het boek uit hebt. Om je dan achter te laten met een cliffhanger natuurlijk!

Ik vond de strijd die het Nathan voert met zichzelf heel interessant om te lezen, ook hier is de schrijfster er in geslaagd om je een band te laten voelen met Nathan. Ik wilde weten wat er met hem zou gebeuren en welke kans zou hij nou gaan kiezen? Zwart of wit? Of je dit aan het einde van het boek te weten gaat komen moet je zelf maar gaan lezen. Als je houd van een goed verhaal met goede karakters en spannende wendingen dan is dit je boek!

2 gedachtes over “Review: Half zwart door Sally Green