Review: Ignite me van Tahereh Mafi

Review Banner goed

Titel: Ignite me
Auteur: Tahereh Mafi
Pagina’s: 408
Taal: Engels

Het verhaal:

The heart-stopping conclusion to the New York Times bestselling Shatter Me series, which Ransom Riggs, bestselling author of Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children, called “a thrilling, high-stakes saga of self-discovery and forbidden love.”

With Omega Point destroyed, Juliette doesn’t know if the rebels, her friends, or even Adam are alive. But that won’t keep her from trying to take down The Reestablishment once and for all. Now she must rely on Warner, the handsome commander of Sector 45. The one person she never thought she could trust. The same person who saved her life. He promises to help Juliette master her powers and save their dying world . . . but that’s not all he wants with her.

The Shatter Me series is perfect for fans who crave action-packed young adult novels with tantalizing romance like Divergent by Veronica Roth, The Hunger Games by Suzanne Collins, and Legend by Marie Lu. Tahereh Mafi has created a captivating and original story that combines the best of dystopian and paranormal, and was praised by Publishers Weekly as “a gripping read from an author who’s not afraid to take risks.” Now this final book brings the series to a shocking and satisfying end.

( Van: Goodreads )

Mijn review:

Pfff ik heb het echt uitgesteld, het lezen van dit laatste deel in deze serie. Er zijn zoveel series waarvan we afscheid nemen dit jaar, en dit ene afscheid wilde ik zo lang mogelijk uitstellen.

Ik weet nog dat ik het eerste hoofdstuk van Shatter me las, ik vond het interessant, maar wist niet of het iets voor mij zou zijn. Naar een aantal hoofdstukken wist ik het zeker: Dit is een geweldig boek! Ik was dan ook erg blij dat er nog meer boeken zouden verschijnen. Maar zoals altijd komt dat laatste boek veel te snel!

Drie boeken lang hebben we mee mogen leven met Juliette en leerden we haar steeds beter kennen, het is alsof je gedag zegt tegen een vriend op het moment dat je het tweede boek openslaat en dan komt het bitterzoete afscheid. Het laatste boek was ongelooflijk mooi, ik heb gelachten, ik heb gehuild, ik heb gejuicht en ik heb gevloekt. Ik ben blij dat het zo mooi is geëindigd en ontzettend boos dat het nu voorbij is!

Het einde is één grote roller coaster rit, je probeert je vast te klampen maar het lukt niet. De karakters zijn goed uitgediept en ik zal ze allemaal gaan missen. Ik vind dit één van de beste eindes van een serie die ik in tijden heb gelezen!

Een gedachte over “Review: Ignite me van Tahereh Mafi

Geef een reactie

