Boekensites

Banner blogpraatjes

Websites om je te houden wat je gelezen hebt, naast je blog zijn er zoveel sites om uit te kiezen. Één van de bekendste is toch wel Goodreads en ook ik heb daar een account. Elk jaar meld ik me weer aan voor een reading challenge en het ene jaar is deze meer succesvol dan het andere jaar.

Eerlijk gezegd sinds ik kinderen heb haal ik ze vaak niet meer, lezen is een luxe met kleine kinderen en daar heb je gewoon niet altijd tijd voor. Maar goed ik vind het leuk om bij te houden welke boeken ik gelezen heb en welke boeken ze aanraden op basis van wat je gelezen hebt. Een groot voordeel hiervan vind ik dat de site vooral Engelse boeken in de database heeft aangezien ik de meeste boeken in het Engels lees.

Dan heb je ook nog watleesjijnu.nl, hier heb ik me ooit aangemeld maar ik doe er eigenlijk helemaal niets mee. De boeken die ik toen las en nu lees staan vaak niet in de lijst en dat zorgt ervoor dat ik het eigenlijk niet bij kan werken. Eigenlijk vond ik deze website vooral frustrerend.

Laatst heb ik me dan toch maar weer gewaagd aan een Nederlandse site: boeklezers.nl hier hebben ze gemengd Engelstalige en Nederlandstalige boeken. Dat vind ik dan wel weer leuk, voorheen had ik een Engelstalige boekenblog maar sinds ik over ben gegaan op bloggen in mijn eigen taal vind ik het ook leuker om te zien wat er zoal gelezen wordt. Natuurlijk speelt ook mee dat ik veel Young Adult lees en deze worden tegenwoordig snel vertaald. Waardoor ik er zo af en toe ook eens voor kies om een boek in het Nederlands te lezen.

Er zijn vast nog veel meer van dit soort websites, waar heb jij je aangemeld? Of hou je je gelezen boeken alleen op je blog bij?

 

2 gedachtes over “Boekensites

  1. Ik heb natuurlijk mijn eigen blog en online boekenplanken, maar gebruik voornamelijk Goodreads om bij te houden wat ik al gelezen heb. Watleesjij.nu gebruik ik ook maar eigenlijk enkel om recensies te delen.

Geef een reactie

