Review: The Fault in our stars van John Green

Review Banner goed

Titel: The Fault in our stars
Auteur: John Green
Pagina’s: 313
Taal: Engels

Het verhaal:

Despite the tumor-shrinking medical miracle that has bought her a few years, Hazel has never been anything but terminal, her final chapter inscribed upon diagnosis. But when a gorgeous plot twist named Augustus Waters suddenly appears at Cancer Kid Support Group, Hazel’s story is about to be completely rewritten.

Insightful, bold, irreverent, and raw, The Fault in Our Stars is award-winning author John Green’s most ambitious and heartbreaking work yet, brilliantly exploring the funny, thrilling, and tragic business of being alive and in love

( Van Goodreads )

Mijn review:

Dit is niet de eerste keer dat ik dit boek lees, maar wel de eerste keer dat ik hem in het Engels heb gelezen. Aangezien ik in Engeland meerdere boeken van John Green heb gekocht in het Engels wilde ik deze ook in het Engels hebben.

Ook de tweede keer is grijpt dit boek mij erg aan, het is zo ontzettend mooi geschreven! Het is een young adult boek maar ik kan me voorstellen dat dit boeken eigenlijk meerdere generaties aanspreekt. Het thema is natuurlijk wel zwaar: jongeren met kanker. Maar de manier waarop de hoofdpersonages ermee omgaan is niet zwaar. Ze weten wat hun te wachten staat en hebben er ergens vrede mee. Ze kunnen het toch niet veranderen.

De rode draad door dit boek is een ander boek, een boek dat beide hoofdpersonages aanspreekt en waarvoor ze naar Amsterdam afreizen. De liefde die opbloeit in deze stad is mooi en neemt zijn tijd. Het is niet het bekende verhaal van liefde op het eerste gezicht, er wordt een vriendschap gesloten en deze groeit.

Ik hoop dat de andere boeken van John Green net zo goed zijn als dit boek!

Ik heb het boek nu in twee talen gelezen, maar mijn voorkeur blijft toch naar het Engels gaan, het is mooier en er zijn betere woordgrapjes.

Dit boek ben ik nogmaals gaan lezen omdat ik binnenkort ook naar de film ga. Ik ben heel benieuwd hoe ze dit boek naar het witte doek hebben vertaald.

2 gedachtes over “Review: The Fault in our stars van John Green

  1. Pingback: Book Haul: Juni | Het leven van een boekenworm

Geef een reactie

