Van boek wisselen

Banner boekpraatjes

De titel is misschien een beetje algemeen, maar het gaat hier eigenlijk om het wisselen van boeken terwijl je nog aan het lezen bent. Voor ik moeder was van mijn twee kindjes kon ik uren lezen en las ik alle boeken uit. Of het moest echt een heel erg slecht boek zijn dan wilde ik het nog wel eens opgeven.

Maar sinds de geboorte van de eerste en helemaal sinds de tweede er is merk ik dat regelmatig een boek niet uitgelezen weer weg leg. Een boek moet mij op dit moment meteen pakken anders leg ik het weg. Ook al is het een boek in een serie die ik helemaal geweldig vind als het me niet meteen meesleept gaat het onverbiddelijk terug op de “nog te lezen” stapel.

Nou vraag ik me af ben ik de enige die dit doet? Bikkelen jullie door tot het boek uit is of leggen jullie ook wel eens een boek weg met de gedachten: Nu even niet maar later pak ik hem zeker weer op.

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden!

Een gedachte over “Van boek wisselen

  1. Heel af en toe lees ik een boek niet uit. Niet vaker als 1 keer per jaar denk ik. Dit betekent echter wel dat een boek soms een vrij lage Goodreads-quotering krijgt, omdat ik er op dat moment niet echt aan toe was, terwijl ik het op een ander ogenblik misschien meer sterren zou hebben gegeven. (het laatste boek dat ik niet uit las was ‘Minion’ van L.A.Banks)

Geef een reactie

