Review: Eleanor & Park van Rainbow Rowell

Review Banner goed

Titel: Eleanor & Park
Auteur: Rainbow Rowell
Pagina’s: 325
Taal: Engels

Het verhaal:

Eleanor is the new girl in town, and with her chaotic family life, her mismatched clothes and unruly red hair, she couldn’t stick out more if she tried.

Park is the boy at the back of the bus. Black T-shirts, headphones, head in a book – he thinks he’s made himself invisible. But not to Eleanor… never to Eleanor.

Slowly, steadily, through late-night conversations and an ever-growing stack of mix tapes, Eleanor and Park fall for each other. They fall in love the way you do the first time, when you’re young, and you feel as if you have nothing and everything to lose

(From: Goodreads )

Mijn review:

Toen ik het boek Fangirl kocht stond er op dat het boek van de bestselling author of Eleanor & Park was. Nieuwsgierig ging ik op zoek naar dit boek en besloot na het lezen van de achterflap ook dit boek mee te nemen. Wat ben ik blij dat ik dit gedaan heb! Want het boek is echt super goed!

Het is verhaal is eigenlijk heel simpel, jongen en meisje worden verliefd. Maar wat er om hun heen gebeurd en met hun gebeurd is zo mooi geschreven. Het lijkt er echt op dat Eleanor ervoor kiest zich te kleden zoals ze zich kleed, dat ze zich graag afzet tegen anderen. Maar is dat wel zo? Park lijkt zich prima te voelen in zijn vel, als enige Aziatische jongen in de buurt, maar of dat ook waar is?

Ik ga deze dingen niet verklappen, ik vind het moeilijk een review te schrijven zonder spoilers te geven, maar spoilers horen niet bij dit boek. Het hartbrekende verhaal is niet iets wat je al wil weten voor je aan dit boek begint. Je moet zelf het verhaal langzaam ontdekken.

Zoals Fangirl is ook dit boek vlot geschreven, vanaf de eerste pagina vraag je je af hoe het gaat lopen en wil je eigenlijk het liefst het boek in één ruk uitlezen. Ik heb met dit boek gelachen en gehuild en het einde is zo mooi maar ook zo hartbrekend. Ik raad iedereen aan om dit boek te lezen!

4 gedachtes over “Review: Eleanor & Park van Rainbow Rowell

  1. Dit boek wil ik ook nog wel een keer lezen, hij lijkt me super! Alleen zit ik stiekem te wachten op de paperback van die andere cover (die waar ze beide koptelefoons ophebben).

Geef een reactie

