Review: Looking for Alaska van John Green

Review Banner goed

Titel: Looking for Alaska
Auteur: John Green
Pagina’s: 262
Taal: Engels

Het verhaal:

Before. Miles “Pudge” Halter’s whole existence has been one big nonevent, and his obsession with famous last words has only made him crave the “Great Perhaps” (François Rabelais, poet) even more. Then he heads off to the sometimes crazy, possibly unstable, and anything-but-boring world of Culver Creek Boarding School, and his life becomes the opposite of safe. Because down the hall is Alaska Young. The gorgeous, clever, funny, sexy, self-destructive, screwed-up, and utterly fascinating Alaska Young, who is an event unto herself. She pulls Pudge into her world, launches him into the Great Perhaps, and steals his heart.

After. Nothing is ever the same

Mijn review:

Na het lezen van The Fault in our stars werd ik erg benieuwd naar de andere boeken van John Green. Dus toen ik mei in Engeland een actie zag: Buy one and get one at half price dacht ik meteen aan John Green. Er was een gehele tafel aan deze beste man gewijd en uiteindelijk was Looking for Alaska één van de boeken die ik meenam.

Ik vond het een mooi boek, maar zeker niet zo mooi als TFIOS, op het moment dat ik aan dit boek begon hoopte ik daar stiekem wel een beetje op. Dat het niet zo goed zou zijn en me net zou zou aangrijpen. Maar dit was helaas niet het geval, alvond ik ook dit boek wel mooi.

Het verhaal op zich komt een beetje traag op gang, maar zodra je er eenmaal inzit is het wel een heel intrigerend verhaal. Het houd je wel vast en je wil wel weten wat er nu precies gaat gebeuren. Ik vond het wat moeilijker om me in te leven in de hoofdpersonage, maarja ik ben dan ook een meisje en de hoofdpersonage een jongen.

Ook heb ik nooit op een internaat gezeten dus ook dat is mij vreemd. John Green weet goed de relaties tussen de verschillende mensen weer te geven. Dat vind ik heel fijn, je hoeft niet zelf te gissen het is gewoon duidelijk.

Zoals al gezegd is dit geen spannend verhaal, het is wel een mooi verhaal en het zet je ook zeker wel even aan het denken. Ik heb er in ieder geval geen spijt van dat ik dit boek ben gaan lezen. En ik had hem ook in twee dagen uit dus dat zegt ook wel genoeg. Ik zal in ieder geval met plezier ook aan een volgend boek van deze schrijver beginnen.

Geef een reactie

