Review: Shadow and Bone van Leigh Bardugo ( The Grisha #1 )

Review Banner goed

Titel: Shadow and Bone ( The Grisha #1 )
Auteur: Leigh Bardugo
Pagina’s: 459
Taal: Engels

Het verhaal:

The Shadow Fold, a swathe of impenetrable darkness, crawling with monsters that feast on human flesh, is slowly destroying the once-great nation of Ravka.

Alina, a pale, lonely orphan, discovers a unique power that thrusts her into the lavish world of the kingdom’s magical elite—the Grisha. Could she be the key to unravelling the dark fabric of the Shadow Fold and setting Ravka free?

The Darkling, a creature of seductive charm and terrifying power, leader of the Grisha. If Alina is to fulfil her destiny, she must discover how to unlock her gift and face up to her dangerous attraction to him.

But what of Mal, Alina’s childhood best friend? As Alina contemplates her dazzling new future, why can’t she ever quite forget him?

Glorious. Epic. Irresistible. Romance

Mijn review:

ik had al heel veel over dit boek gehoord dus vond ik het eens tijd om hem zelf te gaan lezen.  En ik moet eerlijk zijn ik ben blij dat ik dat gedaan heb.

Laat ik beginnen met de dingen die ik minder leuk vond aan het boek, ik vond alle woorden die ze in de taal van de Grisha gebruiken soms best lastig. Je hebt eigenlijk een soort van verklarende woordenlijst nodig zodat je weet wat ze bedoelen. Misschien ben ik de enige die zich hier aan stoot maar ik vond het soms best vervelend. Eigenlijk is dit ook het enige wat me stoort aan het verhaal.

Er waren veel karakters in dit boek waardoor het misschien wat lastig is om ze echt goed diepgang te geven. De hoofdpersonage leer je goed kennen omdat je het verhaal vanuit haar oogpunt volgt. Maar de andere karakters blijven wat oppervlakkig, ik hoop dat we in de loop van de serie ook wat meer te weten komen over The Darkling en Mal. Maar het stoorde niet in het verhaal.

Het verhaal was gewoon goed, er zat een goed tempo in en het sleept je mee van het begin tot het einde. Het is echt een fantasy verhaal en dat maakt het dat alles wat je leest geloofwaardig is. Het is immers geschapen in een heel nieuw land. Ik heb me tijdens dit verhaal geen moment verveeld en net als Alina wist ik ook echt niet wat me te wachten stond als ik aan een nieuw hoofdstuk begon.

Ik ben erg benieuwd hoe de rest van de serie gaat!

3 gedachtes over “Review: Shadow and Bone van Leigh Bardugo ( The Grisha #1 )

  1. Helemaal met je eens wat betreft de woordenlijst. Ik heb er, toen ik hem gelezen heb zelf eentje gemaakt. Maar dan wel bij de Nederlandse versie. Staat wel op mijn blog.
    Erg benieuwd naar deel 2

Geef een reactie

