Paperback vs Hardcover

Banner boekpraatjes

Ik vraag me zo eens af wat de voorkeur is van de lezers van mijn blog. Heb je liever een paperback of een hardcover van een boek? Ik had altijd het liefst een paperback, handig om mee te nemen, vaak wat kleiner en minder zwaar. Maar de laatste tijd heb ik een aantal hardcover boeken verzameld waaronder een mooie editie van Fangirl van Rainbow Rowell ( Daar komt nog wel een mooie post over haha ). en ik moet zeggen dat ik ze vaak toch wel echt mooi vind.

Het enige nadeel is natuurlijk dat ze wel duurder zijn, minder handig om mee te nemen en ze nemen naar mijn idee meer ruimte in beslag. Daar tegenover staat vaak een mooie cover en het valt niet zo snel uit elkaar als je ze veel leest.

Dus mijn vraag welke vorm heeft jullie voorkeur? Of maakt het je niets uit? Laat het me weten in de comments

5 gedachtes over “Paperback vs Hardcover

  1. Hardcover vind ik mooier, maar ze zijn inderdaad duurder, zwaarder en paperback vind ik makkelijker om te lezen. Alleen gaan die wel snel kapot. Dus het ligt er ook een beetje aan welk boek het is. Want is het een super dik boek dan liever Hardcover omdat die minder snel kapot gaan, maar is het een normaal boek 400 pagina’s ofzo dan paperback.

Geef een reactie

