Review: Wit als sneeuw van

Review Banner goed

Titel: Wit als sneeuw
Auteur: Salla Simukka
Taal: Nederlands

Het verhaal:

Lumikki Andersson reist in de zomer naar het bloedhete Praag. Aan de tijd voor zichzelf, waarnaar ze zo verlangd heeft, komt al gauw een eind als Lumikki wordt benaderd door een jonge vrouw, Zelenka. Ze beweert dat ze Lumikki’s zus is en maakt een oprechte indruk. Maar toch lijkt ze iets te verbergen…

Terwijl ze haar familiegeheim ontrafelt, krijgt Lumikki te maken met een eigenaardige religieuze sekte, die gaandeweg gevaarlijker blijkt dan ze ooit had kunnen vermoeden. Zelenka’s leven loopt gevaar, maar dat van Lumikki ook. De genadeloze hitte houdt de stad in haar greep en Lumikki moet zich keer op keer afvragen wie ze kan vertrouwen, want niemands bedoelingen lijken zo zuiver en wit als sneeuw

( Van: Goodreads )

Mijn review:

Wederom mocht ik een boek lezen voor de lees club van Young Adults, omdat we het eerste deel ook gelezen hadden werd ons gevraagd of we ook het tweede deel wilde lezen.  Dat wilde ik zeker wel want ik vond het eerste deel ook heel goed.

Wederom zou ik het boek niet snel gekozen hebben om de cover, de titel spreekt me dan wel weer aan. Ik ben gek op sprookjes dus als er dan staat wit als sneeuw link ik dit meteen wel aan sneeuwwitje.

Het verhaal sprak me ook deze keer meteen aan, de hoofdpersonage is eigenlijk op vakantie maar komt daar een meisje tegen dat zegt dat ze haar zus is. Het verhaal dat dit meisje verteld klinkt heel aannemelijk, maar is het ook waar? Het meisje woont bij een groep mensen die ze haar familie noemt maar eigenlijk gewoon een sekte is.

Ik vind ook dit verhaal weer erg goed geschreven, het zit goed in elkaar en er is geen enkel moment dat je het gevoel hebt dat het verhaal niet klopt. Wel vond ik het jammer dat het maar zo’n dun boek is, je hebt het binnen een dag uit. Zelfs ik die mama is van twee kleine kinderen las dit boek met gemak in één dag uit. Hierdoor voelt het verhaal soms wat gehaast en dat is wel jammer.

Lumikki is een personage waar ik wel een klik mee zou kunnen hebben, al lijkt ze soms wat wijs voor haar leeftijd. Ze is geen naïef meisje dat de hulp nodig heeft van anderen en laat zich niet zo snel vangen. Ook in dit boek had je vaak het gevoel dat jij degene was die het verhaal beleefde en de stukjes tekst tussendoor geschreven vanuit de sekte vond ik ook heel spannend.

Weer een spannend boek dus in deze trilogie en ik kan niet wachten om het laatste boek te lezen.

Een gedachte over “Review: Wit als sneeuw van

Geef een reactie

