Review: Throne of Glass van Sarah J. Maas

Review Banner goed

Titel: Throne of Glass
Auteur:  Sarah J. Maas
Pagina’s: 406
Taal: Engels

Het verhaal:

Meet Celaena Sardothien.
Beautiful. Deadly. Destined for greatness.

In the dark, filthy salt mines of Endovier, an eighteen-year-old girl is serving a life sentence. She is a trained assassin, the best of her kind, but she made a fatal mistake: she got caught.

Young Captain Westfall offers her a deal: her freedom in return for one huge sacrifice. Celaena must represent the prince in a to-the-death tournament—fighting the most gifted thieves and assassins in the land. Live or die, Celaena will be free. Win or lose, she is about to discover her true destiny. But will her assassin’s heart be melted?

( van: Goodreads )

Mijn review:

Ik heb dit boek meegenomen toen ik in mei in Engeland was, het verhaal sprak me eigenlijk meteen aan. Ik hou van boeken met sterke vrouwelijke karakters. Ook de cover van dit boek trok me meteen, een meisje op de voorkant met twee zwaarden, dat kan toch eigenlijk alleen maar goed zijn?

Ik vond dit boek al goed vanaf de eerste regel, het pakte me meteen en de schrijfstijl is ontzettend fijn. Zoals ik al verwacht had gaat dit niet over een meisje dat alles af laat hangen van een sterke man om haar te komen redden. Ze vecht zelf voor haar vrijheid en haar leven.

Ik hou gewoon van dit soort verhalen, ik hou ervan om te lezen dat de vrouw niet afhankelijk is van een man en haar eigen identiteit heeft. Het enige wat me een beetje irriteerde is dat ze de twee mannelijke hoofdrollen in dit boek een beetje aan het lijntje houd. Ik snap dat ze graag vrij wil zijn, maar wees dan gewoon meteen eerlijk.

Maar de romance is niet de hoofdzaak van dit verhaal, dat is het toernooi en nog een ander mysterieus iets wat zich in het kasteel bevindt. Er is buiten het verhaal wat je op de achterflap kan lezen nog een mysterie aanwezig en dat maakt dit boek eigenlijk nog spannender. Ook al weet je dat er een deel twee is verschenen je blijft toch erg benieuwd naar wat er gaat gebeuren. Ook blijf je tot ver in het boek gissen naar wat er nu eigenlijk aan de hand is en wie hiervoor verantwoordelijk is.

Ik vond het een erg mooi eerste boek in deze serie en kan niet wachten tot ik aan het tweede deel kan gaan beginnen.

5 gedachtes over “Review: Throne of Glass van Sarah J. Maas

Geef een reactie

