Review: Crown of midnight van Sarah J. Maas

Review Banner goed

Titel: Crown of midnight
Auteur: Sarah J. Maas
Pagina’s: 418
Taal: Engels

Het verhaal:

Eighteen-year-old Celaena Sardothien is bold, daring and beautiful – the perfect seductress and the greatest assassin her world has ever known. But though she won the King’s contest and became his champion, Celaena has been granted neither her liberty nor the freedom to follow her heart. The slavery of the suffocating salt mines of Endovier that scarred her past is nothing compared to a life bound to her darkest enemy, a king whose rule is so dark and evil it is near impossible to defy. Celaena faces a choice that is tearing her heart to pieces: kill in cold blood for a man she hates, or risk sentencing those she loves to death. Celaena must decide what she will fight for: survival, love or the future of a kingdom. Because an assassin cannot have it all . . . And trying to may just destroy her.

Love or loathe Celaena, she will slice open your heart with her dagger and leave you bleeding long after the last page of the highly anticipated sequel in what is undeniably THE hottest new fantasy series

( van: Goodreads )

Mijn Review:

Ik zeg het niet snel maar bij dit boek doe ik het toch: Dit vervolg is zelfs nog beter dan het eerste deel! Waar je in het eerste deel de tijd krijgt om kennis te maken met de personages is hier bijna elke pagina gevuld met actie.

Dit tweede deel uit de serie is een echte page turner, eentje die je maar moeilijk weg kan leggen en die er zelfs voor zorgde dat ik als mama van twee jonge kinderen te laat opbleef om het uit te lezen. Ik vond het verhaal in deel één al heel sterk, de wereld die gecreëerd was goed uitgewerkt. En je krijgt ook ruim de tijd om de personages te leren kennen.

In dit deel weet je natuurlijk al wie, wie is en wat hun rol is in het verhaal….. of toch niet? Want dit tweede deel zit echt vol met verassingen. Elke keer als je denkt nu weet ik hoe het zit komt er weer een plotwending die je niet aan ziet komen. Dat maakte dat dit boek zo spannend bleef.

En dan heb ik het nog niet over het einde gehad, dat had ik dus echt niet zien aankomen! En helaas begint dan het wachtten op het volgende deel.

Als conclusie kan ik maar één ding zeggen: ik wil meer!!!!

 

Geef een reactie

