Review: The Selection van Kiera Cass

 

Review Banner goed

Titel: The Selection
Auteur: Kiera Cass
Pagina’s: 327
Taal: Engels

Het verhaal:

In a world of glittering gowns and priceless jewels the Selection is the chance of a lifetime: to compete for gorgeous Prince Maxon’s ear. But for America Singer it means turning her back on her secret love, and leaving home for a prize she doesn’t want.

Then America meets Maxon and all her plans start to crumble. Can the life she’s always dreamed of compare to a future she never imagined?

( van: Goodreads )

Mijn review:

Ik ben fan van deze serie, jeetje wat een goed boek! En dat einde…. ik ben blij dat ik deel twee al in de kast had staan. Ik moet toegeven dat het me even wat moeite kostte om in het verhaal te komen. Ik vond het wel meteen leuk alleen het boeide me nog niet genoeg en ik kon het makkelijk wegleggen. Maar na een aantal hoofdstukken kwam daar verandering in. Er kwam veel vaart in het verhaal en ik werd steeds nieuwsgieriger naar hoe het verder zou gaan.

En die cover is gewoon te mooi! Ik hou wel van een mooie cover en deze is zeker heel mooi. Het meisje met de mooie jurk op de voorkant zou mij ook meteen aanspreken in de boekhandel.

Het verhaal is erg meeslepend en ik vind hem origineel, ik heb wel eens iets soortgelijks gelezen met de Chemical Garden trilogie maar uiteindelijk is dat verhaal toch weer heel anders. Ergens zie je bepaalde dingen wel aan komen, maar of dit te maken heeft met het feit dat het verhaal voorspelbaar is of dat het gewoon zo is dat ik veel lees en het daarom aan zie komen weet ik niet. Het stoorde me ook helemaal niet tijdens het lezen.

Toen ik eenmaal in het verhaal zat vloog ik er eigenlijk ook doorheen, ik kon het maar moeilijk wegleggen en wilde weten hoe het af zou lopen. Of hoe in ieder geval dit boek zou aflopen want ik wist dat er nog twee boeken zouden zijn.

Ik ben blij dat ik deze trilogie ben gaan lezen en ik kan niet wachten om te beginnen met het tweede boek! Heb jij dit boek of misschien al wel de hele trilogie gelezen? Wat vond je er van? Zonder spoilers alsjeblieft!

2 gedachtes over “Review: The Selection van Kiera Cass

Geef een reactie

