Review: The Elite van Kiera Cass

 

Review Banner goed

Titel: The Elite
Auteur: Kiera Cass
Pagina’s: 336
Taal: Engels

Het verhaal:

The hotly-anticipated sequel to the New York Times bestseller The Selection.

Thirty-five girls came to the palace to compete in the Selection. All but six have been sent home. And only one will get to marry Prince Maxon and be crowned princess of Illea.

America still isn’t sure where her heart lies. When she’s with Maxon, she’s swept up in their new and breathless romance, and can’t dream of being with anyone else. But whenever she sees Aspen standing guard around the palace, and is overcome with memories of the life they planned to share. With the group narrowed down to the Elite, the other girls are even more determined to win Maxon over—and time is running out for America to decide.

Just when America is sure she’s made her choice, a devastating loss makes her question everything again. And while she’s struggling to imagine her future, the violent rebels that are determined to overthrow the monarchy are growing stronger and their plans could destroy her chance at any kind of happy ending.

( van: Goodreads )

Mijn review:

Ik vond het eerste boek al heel erg goed, maar dit tweede boek vond ik nog veel beter! Ik heb er in totaal twee dagen over gedaan om dit boek uit te lezen! Het is voor mij al heel lang geleden dat ik zo snel een boek van ruim 300 pagina’s heb gelezen. Wat maakt het dat ik dit boek dan zo snel uit had? Nou ja ik kon het simpelweg niet wegleggen, waar ik bij andere boeken nogal eens afgeleid raak of gewoon even stop met lezen lukte me dat bij dit boek niet.

Ik vond het verhaal heel spannend, de aanvallen van de rebellen en de keuzes die Maxon maakte. Op een bepaald moment had ik buikpijn en wist ik niet of ik wel verder wilde lezen en ontdekken wat er zou gebeuren. Ik ga natuurlijk niet verklappen wat er gebeurde want ik hou niet van spoilers. Net als het eerste boek is ook dit verhaal vlot geschreven waardoor het je meteen pakt. Ik vind deze schrijfstijl heel prettig, soms met een cliffhanger aan het eind van een hoofdstuk en soms een gewoon einde van een hoofdstuk.

Was er dan niks wat je tegenstond in dit boek vraag je je vast af, nou dat wel hoor. Ik vond America af en toe echt niet om uit te staan. Vooral als ze haar eigen leven weer eens op het spel zette voor een bepaald persoon. Zeker na wat er gebeurde met één van de selectie kandidaten. Haar besluiteloosheid was ook iets wat me enorm irriteerde, dan wilde ze wel blijven en dan weer niet. Maar dat stoorde me verder niet, ik zuchtte een keer en las weer verder.

Na het lezen van het einde van dit boek kan ik niet wachten om te beginnen aan het derde deel! En wow wat een mooie cover heeft die ook weer!

2 gedachtes over “Review: The Elite van Kiera Cass

Geef een reactie

