Review: The One van Kiera Cass

Review Banner goed

Titel: The One
Auteur: Kiera Cass
Pagina’s: 323
Taal: Engels

Het verhaal

The Selection changed America Singr’s life in ways she never could have imagined. Since she entered the competition to become the next princess of Illéa, America has struggled with her feelings for her first love, Aspen—and her growing attraction to Prince Maxon. Now she’s made her choice . . . and she’s prepared to fight for the future she wants.

Find out who America will choose in The One, the enchanting, beautifully romantic third book in the Selection series

( van: Goodreads)

Mijn review:

Ineens was het tijd om afscheid te nemen van de meiden van de selectie. Jeetje wat is dit een ontzettend goede serie en iets wat je niet elke dag leest. Ik begon aan dit boek met het idee dat dit nooit meer zo goed zou kunnen zijn als het tweede deel, had ik het even mis! Dit deel is net zo sterk en misschien nog wel sterker als het tweede deel. Er gebeuren zoveel dingen die je niet verwacht.

Ik vind ook dit deel weer enorm goed geschreven, je merkt dat de wereld waarin de personages leven goed is uitgedacht en uitgewerkt. Het voelde net alsof ik zelf in het paleis rondliep en het verhaal mee mocht maken. Ik ben altijd een beetje ban voor het laatste deel van een serie maar deze keer moest ik gewoon weten wat er zou gebeuren. Natuurlijk hoopte ik op een bepaalde afloop, had ik en favoriet en hoopte ik dat zij het zou worden.

Ook de actie in dit boek is rijkelijk aanwezig, het is niet of je naar big brother zit te kijken en hoopt dat er iets spannends gebeurt. Er gebeurt zoveel dat je de gehele tijd op het puntje van je stoel zit. Ik ben groot fan van het dystopian genre en dit boek staat hoog op mijn lijstje, het is één van de beste series die ik dit jaar gelezen heb.

Gelukkig heb ik nog de novella te gaan en inmiddels heb ik ook begrepen dat er nog twee boeken aan zitten te komen.

Geef een reactie

