Serie review: The Selection van Kiera Cass

 

 

 

Banner serie reviewDSC_0768

Ik ga eerlijk bekennen dat ik een tijdje dacht dat dit geen serie voor mij zou zijn, eigenlijk gewoon gebaseerd op de covers. Ik vond ze heel mooi maar ik had niet het idee dat het een verhaal zou zijn voor mij. Tot ik zag dat de schrijfster op het best of young adult event zou komen. Aangezien ik daar graag heen wilde maar wel in ieder geval één boek gelezen wilde hebben van de schrijfster ben ik toch maar eens gaan kijken en ik ben blij dat ik dat gedaan heb.

Ik heb deze serie bijna in één week tijd helemaal uitgelezen ik kon de boeken gewoon niet wegleggen. Ze zijn ontzettend vlot geschreven waardoor je er eigenlijk doorheen vliegt. Ik vond het ook wel een origineel verhaal, ik lees graag dystopian boeken en dat zorgt er wel voor dat ik niet snel verrast word wat dat betreft.

De hoofdpersonages zijn goed uitgewerkt en je leert ze gaandeweg de boeken steeds beter kennen, alleen de koning en koningin blijven een beetje een raadsel als je het mij vraagt. Daar had ik ook graag wat meer van geweten, maar dit maakt de boeken niet minder goed. Er zit ook genoeg spanning in, ik was een beetje bang dat het de hele tijd over de selectie meisjes en de prins zou gaan en dat klonk niet echt spannend. Maar er gebeuren genoeg spannende dingen en ik heb wel één of twee keer met buikpijn en tranen in mijn ogen de boeken zitten lezen.

Ik vond het een fantastische serie en nu ik begrepen heb dat er nog twee boeken gaan komen ben ik helemaal blij!

 

2 gedachtes over “Serie review: The Selection van Kiera Cass

  1. Ik had net als jij het idee dat deze serie niets voor mij zou zijn. Voor een groot deel doordat ik dacht dat het enkel over die wedstrijd zou gaan. Misschien moet ik dan toch maar eens zien of ze het boek niet bij onze bibliotheek hebben, dan kan ik het eerste deel alvast eens uittesten.

Geef een reactie

