Van boek naar serie

Banner boekpraatjes

Er zijn al een aantal boeken verfilmd, maar het wordt ook steeds populairder om een serie te maken van een boekenreeks. Hieronder zet ik er een aantal op een rij en zal er ook bij vertellen of ik de serie gezien/gelezen heb en waarom wel of niet.

 

 

downloadvampire diaries boek

1. The vampire diaries.

Ik ben begonnen met zowel de boeken als de serie maar uiteindelijk ook weer gestopt met kijken en lezen. Ik heb nog de eerste helft van seizoen twee gezien en toen gestopt. Nu heb ik daar wel spijt van want ik ben stiekem toch wel benieuwd hoe het verder gaat. Gelukkig is daar Netflix die kan mij vast wel helpen om verder te kijken naar deze serie! Wat betreft de boeken heb ik volgens mij alleen het laatste deel nog niet gelezen. Dat is zo’n boek dat al een hele tijd in de kast staat maar nog niet gelezen wordt.

true blood tv true blood boek

2. True Blood/Sookie Stackhouse boeken

Tja ook hier ben ik wel aan begonnen en heb ik het niet afgemaakt, eigenlijk om een simpele reden: Het kon me op een gegeven moment niet meer boeien. Ik merkte dat ik een beetje moe werd van het heen en weer geschommel van Sooke tussen Eric en Bill en de vele seks scenes in zowel de serie als de boeken. Misschien dat ik het ooit wel weer oppak maar voorlopig niet.

outlander tv outlander boek

3. Outlander/Reiziger serie

Hier ben ik net mee begonnen, en ik moet zeggen ik vind zowel de serie als het eerste boek geweldig. Ik moest wel even slikken toen ik de eerste twee delen binnen kreeg met beide meer als 700 pagina’s maar het leest heerlijk en ik kan haast niet stoppen met lezen. Dus ik ben heel benieuwd hoe dit verder gaat.

GOT tv GOT boek

4. Game of Thrones

Moet ik nog meer zeggen? Tja dit vind ik toch wel één van de beste series van dit moment, ik kan dan ook niet wachten tot het volgende seizoen. Alle boeken van de serie staan liefjes te wachten in de kast, ik heb het eerste boek gelezen en ben begonnen in het tweede boek. Maarja ze zijn net als de reiziger serie ontzettend dik! Dus ik lees ze in stapjes als zijn ze wel heel erg mooi!

PPL tv PLL boek

5. Pretty Little liars

Ja dit is één van mijn guilty pleasures haha. Ik heb nog niet alle boeken gelezen maar ze staan wel allemaal op mijn e-reader. Met de serie ben ik nu weer bijna helemaal bij. Het blijft spannend wie is toch die A en wat wil hij/zij nou van de liars. Het kijkt en leest als een soap en ik blijf nieuwsgierig.

Gossip girl tv Gossip girl boek

6. Gossip Girl

Dit is ook weer zo’n gevalletje, ik ben er aan begonnen maar heb het niet afgemaakt. Ik begon met de serie kijken maar op een gegeven moment liep dat samen met een andere serie die ik volgde en dat zorgde er weer voor dat ik niet verder keek. Ik denk dit nog wel eens af te gaan maken want ik vond de serie super leuk. Wat betreft de boeken ben ik iets minder enthousiast, die konden mij helaas niet zo boeien.

Zo dat waren ze voor mij, ben ik nog een serie vergeten? Laat het me weten in de comments!

2 gedachtes over “Van boek naar serie

  1. Ik denk dat ik slechts 2 seizoenen van The Vampire Diaries heb gezien. Bij de boeken heb ik wel de eerste zeven delen van de reeks gelezen. De Southern Vampire Mysteries was ik aan het lezen voor de serie verfilmd werd. Ik heb alle boeken maar ben zelf ook ontgoocheld in de laatste delen. Eigenlijk vind ik het wel leuk dat de serie helemaal anders is geworden. De Reiziger-serie en Game of Thrones wil ik beide zowel nog lezen als zien. Ik heb echter geen flauw idee wanneer 🙂

Geef een reactie

