Het lezen van een dik boek en blogposts

Banner blogpraatjes

Op dit moment ben ik het prachtige boek De Reiziger van Diana Gabaldon aan het lezen. Ik geniet van elke pagina, maar het is ook een boek van meer dan 700 pagina’s. Nu weet ik niet hoe het met jullie zit, maar ik ga daar niet zo snel doorheen. Nu maakt me dat niet zoveel uit maar ik merk wel dat ik dan minder post op mijn blog en dat wil ik eigenlijk voorkomen. Ik wil niet telkens een tag doen, wil wel originele posts plaatsen en niet kopiëren van andere blogs.

Ik vind het gewoon lastig om andere dingen te posten dan reviews, de ideeën komen niet meer zo snel als eerst en dat vind ik erg jammer. Ik heb me nu voorgenomen om dit weekend eens rustig te gaan zitten en eens wat artikel ideeën te gaan bedenken. Zodat het hier niet te rustig blijft op het moment dat ik besluit om eens in een lekker dik boek te duiken.

Hoe doen jullie dit? Hebben jullie spontaan veel ideeën of plan je het in? Wat vinden jullie leuk om te lezen op een blog? Vinden jullie het leuk om meer persoonlijke dingen van de blogger te weten te komen of juist niet? Ik ben benieuwd wat jullie gedachtes hier over zijn en hoe jullie dit zelf aanpakken. Als beginnende blogger kan ik alle tips gebruiken!

4 gedachtes over “Het lezen van een dik boek en blogposts

  1. Ik ben dan niet een hele ervaren blogger (ik blog nu 3 maandjes), maar ik heb zelf meestal een idee waar ik meerdere delen voor kan schrijven (zoals Fandom Merchandise). Ik probeer meestal een planning te maken, maar meestal wordt die nog flink gewijzigd. Gewoon doen wat en wanneer je wil schrijven, dat is voor mij de beste tactiek 🙂 . Het posten van berichten moet voor mij geen verplichting worden, maar een hobby waar ik veel plezier mee heb! Hopelijk heb je er wat aan 🙂

  2. Al jarenlang maak ik elk weekend een weekmenu. Op deze manier kan ik me er even rustig voor neerzetten, kook ik meer gevarieerd en moet ik slechts één keer naar de winkel én me niet alle dagen het hoofd breken over wat ik nu weer moet klaarmaken. Eigenlijk pak ik het met mijn blog op dezelfde manier aan. Ik heb ondertussen een hele lijst met ideetjes die ik nog in blogposts wil gieten én moet dus niet meer wekelijks gaan brainstormen. Maar ik ga wel op zoek naar de juiste afbeeldingen, tracht de posts al een beetje voor te bereiden (zodat ik niet alles in één keer moet doen) én ik heb het idee dat ik op deze manier toch wat variatie kan bieden.

Geef een reactie

