Review: De Reiziger van Diana Gabaldon

Review Banner goed

Titel: De reiziger 

Auteur: Diana Gabaldoun

Pagina’s: 736

Taal: Nederlands

Het verhaal:

De reiziger is een verhaal vol passie en avontuur, angst en verraad… en een liefde die alle barrières van plaats en tijd overstijgt. Claire Randall viert in 1945 de hereniging met haar man Frank met een tweede huwelijksreis naar de Schotse Hooglanden. Tijdens een wandeling stuit Claire op een stenencirkel… en ze wordt wakker in het onbekende en gevaarlijke Schotland van 1743. Al snel komt Claire erachter dat niet alleen haar leven op het spel staat, maar ook haar hart. De onweerstaanbare jonge Schot James Fraser laat haar kennismaken met een zo vurige passie en een zo allesomvattende liefde, dat Claire verscheurd wordt tussen trouw en verlangen, en tussen twee volkomen verschillende mannen en twee onverenigbare levens

( van: Goodreads )

Mijn review:

Ik ben begonnen met het kijken van de serie Outlander via HBOgo en aangezien ik altijd ook graag de boeken dan lees besloot ik om aan deze boekenserie te beginnen.

Ik moet zeggen dat ik even moest slikken toen ik zag hoe dik dit boek was, ik wist natuurlijk ook niet of ik het hele boek wel net zo spannend zou vinden als de serie. Maar al die zorgen waren voor niets want ik vond het een prachtig boek!

Het verhaal is mooi en goed uitgewerkt, je hebt echt het gevoel dat je je op de schotse hooglanden bevindt. Ik vond het een mooi en ontroerend verhaal en het boek heeft me meerdere malen tot laat in de avond opgehouden. Het verhaal valt soms wel even stil, er zijn momenten dat je even op adem kunt komen maar over het algemeen is het heel spannend. Doordat het boek was opgedeeld in delen was het ook makkelijker om het dikke boek te lezen. Ik las vaak van deel tot deel en vond het moeilijk om te stoppen voor een deel geëindigd was.

Ook de karakters waren mooi uitgewerkt, er waren mensen bij die ik zelf wel wilde wurgen maar ook mensen die ik graag zelf zou ontmoeten door de manier waarop het geschreven is.

Al met al ben ik dus erg blij dat ik dit boek heb opgepakt, ik ben ook heel erg benieuwd naar het volgende deel dat al in mijn kast staat. Ik zal het echter nog niet meteen gaan lezen, mijn ervaring is dat ik niet twee hele dikke boeken achter elkaar moet lezen van dezelfde serie. Heb jij dit boek ook gelezen of kijk je de serie?

2 gedachtes over “Review: De Reiziger van Diana Gabaldon

Plaats een reactie