Review: De Godinnentest van Aimée Carter

Review Banner goed

Titel: De Godinnentest
Auteur: Aimée Carter
Pagina’s: 349
Taal: Nederlands
Uitgever: Harlequin


Het verhaal
:

Het is een test die nog geen enkel meisje overleefd heeft. En nu is de beurt aan Kate! Omdat Kates ernstig zieke moeder zo graag terug wil naar haar geboorteplaats, verhuizen ze van New York naar het piepkleine Eden, waar Kate op een nieuwe school moet beginnen – zonder vrienden, zonder familie en met de angst dat haar moeder de herfst niet eens meer haalt. Tot overmaat van ramp toont de plaatselijke hunk belangstelling voor haar, wat de woede van zijn vriendinnetje Ava wekt. Het had Kate dus eigenlijk niet moeten verbazen dat het feestje in het bos waar Ava haar voor uitnodigt, er helemaal niet blijkt te zijn. Wat ze alleen nooit had kunnen voorzien, is dat Ava uitglijdt, met haar hoofd op een steen terechtkomt en doodstil blijft liggen. Maar dan écht dood. Kate heeft nog niet eens tijd gehad om hysterisch te worden wanneer er uit het niets een jongen opduikt – donker en adembenemend knap. Hoe hij het doet, is haar een raadsel, maar hij wekt Ava tot leven en verdwijnt. Maar niet voordat hij Kate een voorstel heeft gedaan: als zij naar zijn landgoed Eden komt en een reeks van zeven testen aflegt, kan ze niet alleen onsterfelijk worden, maar ook een heuse godin en… zijn bruid. En o ja, hij is Henry, de god van de onderwereld, ook wel Hades genoemd. Kate is ervan overtuigd dat hij getikt is, maar toch… Ze heeft met eigen ogen gezien wat hij met Ava deed. Zou hij haar moeder ook kunnen redden? Want in dat geval is ze tot élke test bereid! Alleen… wat als het haar niet lukt?

( van: Bol.com )

Mijn review:

Het verhaal algemeen:

Ik vond het een mooi verhaal om te lezen, de manier waarop de mythologie er in verweven was vond ik erg mooi om te lezen. Ik ben fan van de griekse mythologie en dat is ook wat mij in eerste instantie aantrok tot dit boek. Toen ik de flaptekst las wist ik meteen dat ik dit boek heel graag wilde lezen.

Wat me wel een beetje tegenviel was de actie, ik had wat meer van de tests verwacht. Dat je als lezer door zou hebben wanneer er een test plaats vindt. Nu ging het een beetje aan je voorbij en dat vond ik wel jammer.

De verhaallijn op zich vond ik wel heel mooi en je kreeg ook echt de tijd om kennis te maken met de karakters van het boek als was ik net zo verbaasd over het einde als Kate.

De personages:

Ik moet zeggen dat ik niet alle personages even leuk vond, zo vond ik Ava echt heel vervelend in het begin en ook het feit hoe Kate met haar omging stoorde mij best wel.

Henry daarentegen vond ik al snel sympathiek ondanks dat hij toch een beetje een mysterie blijft. Ik ben ook erg benieuwd of ik meer te weten ga komen over James.

De Schrijfstijl:

De schrijfstijl is vlot en duidelijk, de hoofdstukken zijn eigenlijk precies lang genoeg.  Het feit dat ze soms spannender eindigde en soms juist vrij rustig zorgde ervoor dat je het boek wel wat makkelijker weg kon leggen als dit nodig was.

Rating:

Ik vond het een leuk boek om te lezen en ik ben ook erg benieuwd hoe het volgende boek is. Ik geef dit boek 4 sterren.

 

 

2 gedachtes over “Review: De Godinnentest van Aimée Carter

Geef een reactie

