Review: Het mes dat niet wijkt van Patrick Ness

Taal:
Nederlands
Uitgever:
Moon

Het verhaal
:

Todd Hewitt is de laatste jongen in Prentissdorp. Het is een uniek dorp, want er klinkt voortdurend Herrie. Alles wat leeft denkt hardop. Todd hoort de geheimen en gedachten van anderen en zij ook van hem. Je kunt niet aan de Herrie ontsnappen. Er is geen privacy en er zijn geen geheimen. Maar dan ontmoet hij een meisje van wie hij geen gedachten hoort. Wie is zij? En hoe kan het dat zij niet is gedood door de Herrie, zoals alle andere vrouwen? Prentissdorp herbergt een geheim dat zo verschrikkelijk is dat Todd noodgedwongen op de vlucht moet slaan. Maar hoe ontsnap je als iedereen je kan horen?

( van: bol.com )

Het verhaal algemeen:

Na een aantal reviews gelezen te hebben over dit boek wist ik dat ik dit boek moest lezen. Het klok zo spannend! Dus ik was heel blij dat ik het boek vond op het boekenfestijn en kon niet wachten om er aan te beginnen.

Het duurde even voor ik in het verhaal zat, ik had een beetje moeite me mijn draai vinden hierin. Maar dat maakte de rest van het boek helemaal goed. Vanaf het moment dat Todd vlucht door het moeras is het eigenlijk continue spannend en moeilijk om weg te leggen.  De spanning wordt goed opgebouwd en het hield me vast tot de laatste pagina waar ik letterlijk nee,nee,nee zei omdat ik niet kon geloven dat het boek zo zou eindigen.

De personages:

Ik had in het begin weinig connectie met de karakters in dit boek, Todd leek me vooral irritant, hij schold zijn hond uit en kon eigenlijk alleen maar negatief zijn. Maar toen ik meer over hem te weten kwam, hoe zijn leven er een beetje uit had gezien voelde ik toch een connectie. Ook met Violet had ik in het begin weinig aangezien ze niks zegt, maar het is altijd fijn om over een sterk vrouwelijk karakter te lezen!

De Schrijfstijl:

Ik moet bekennen dat ik in het begin een beetje moest wennen aan de schrijfstijl. Het expres fout schrijven van bepaalde woorden stoorde me in het begin een beetje. Maar toen ik eenmaal goed in het verhaal zat viel het me eigenlijk niet eens meer op .

Rating:

Een mooi en spannend boek en ik moet zeggen dat ik heel benieuwd ben naar hoe dit verder gaat!

Five stars