Review: We were liars van E. Lockhart

Review Banner goed

Titel: We were liars
Auteur:
E. Lockhart
Pagina’s:
225
Taal:
Engels
Uitgever:
Hot Key Books


Het verhaal
:

We are the Liars.

We are beautiful, privileged and live a life of carefree luxury.

We are cracked and broken.

A story of love and romance.

A tale of tragedy.

Which are lies?

Which is truth?

Mijn review:

Het verhaal algemeen:

Ik denk toch echt dat ik wat meer van dit verhaal verwacht had door alle positieve reviews die ik erover gelezen had. Het verhaal zit goed in elkaar en ook ik was enige tijd bezig met het oplossen van het raadsel van het ongeluk. Maar ik had al snel een soort van vermoeden wat er gebeurd was.

Ondanks dat vond ik het wel een boeiend verhaal, want weten wat er gebeurd is betekend nog niet dat je weet waarom het gebeurt is. Ik vloog dan ook door dit boek heen.  Ook de flaptekst maakt je nieuwsgierig naar de rest van het verhaal, het verklapt eigenlijk maar heel weinig van het verhaal.

De personages:

De personage waar je het meeste van leest is Cadence, zij heeft een ongeluk gehad op het vakantie eiland waar zij elk jaar is en ze weet niet meer wat er die zomer gebeurd is. Door het gehele boek heen vind ik haar vooral een heel verwend meisje dat niet inziet hoe bevoorrecht ze eigenlijk is met haar leven. Dit wordt ook benadrukt door één van haar vrienden op het eiland.

Hier en daar leer je ook wel wat over de andere personages maar dat blijft eigenlijk best oppervlakkig. Het enige wat je van iedereen weet is dat ze rijk zijn omdat hun opa dat zo behoud en dat deze man zich een soort van God voelt over de rest van de familie.

Eigenlijk is het best jammer dat het verhaal maar van één kant belicht wordt. Het zou misschien nog spannender zijn om ook vanuit de andere liars te lezen.

De Schrijfstijl:

De schrijfstijl is vlot en door de korte hoofdstukken vlieg je eigenlijk door het boek heen.  Het is niet moeilijk geschreven en ook dat zorgt ervoor dat je er snel doorheen vliegt.

Rating:

Vooral een leuk boek om tussendoor te lezen, verwacht er niet teveel van en dan is het een leuk boek.

four stars

Geef een reactie

